När du kommit igång med ditt företag så gäller det att inte ligga på latsidan utan att hela tiden fortsätta att utvecklas och framför allt visa upp sig så att företaget syns och pratas om i rätt kretsar. Med dagens media teknik så finns det så många olika områden att göra detta på så det är viktigt att hålla sig ajour även på internet. Oavsett om man arbetar inom bilindustrin eller modebranschen så är det viktigt att visa upp sig via olika showrooms, mässor eller genom att annonsera på sociala medier. Det gäller att nå ut till rätt målgrupp och hela tiden bygga sitt varumärke för att få företaget att växa. Det är viktigt att alltid följa sin grafiska profil genom allt man gör och få en röd tråd genom all form av annonsering och reklamutskick så kunderna känner igen loggan och vet vad den står för. Blir det hoppigt och hattigt i annonserna så verkar inte heller företaget ha rätt styrning och kompetens.Det är bra att ha en hemsida för företaget med information som är tydlig och strukturerad, gärna med en veckoblogg som ska uppdateras regelbundet. Fundera igenom vad din sida ska innehålla och planera därefter. Gärna en funktion där man kan anmäla sig intresserad av nyhetsbrev som du sedan skickar ut via email till kunderna för att påminna dem om senaste nytt. Tänk på att inte skicka för ofta, kunderna blir fort less och du riskerar att de avanmäler sig från nyhetsbrevet. Beroende på vilken bransch man är i så är även Instagram och Facebook bra redskap för att visa upp sig och marknadsföra sina produkter eller tjänster.Se också till att ha olika reklamartiklar, så kallade give aways som du kan dela ut till kunder och besökare med företagets logga så att de sprids och vem gillar inte att få lite gratisartiklar. Till bilfirman kan man till exempel ha isskrapor med logga, nödhammare med bältesskärare som man skickar med bilen vid köp, nyckelringar till nyckelknippan med mera. Se också till att ha vinster vid olika happenings, kanske en nylansering som ska uppmärksammas där man kan ha tävlingar eller en liten goodie bag att skicka med besökare hem. Även roll ups och vimplar till eventuella mässor kan vara bra att ha hemma liksom ballonger och godis.